Keresés ebben a blogban

2010. április 17., szombat

Title-azaz mi címem?

A régi postai reklám jut eszembe, amikor a címzés és az irányítószám helyes kitöltésére hívták fel a figyelmet. Igen lényeges szempont, hogy egyértelmű legyen ki a címzett. A honlapnál sincs ez másként. Lehet végtelenül jó a tartalom, izgalmas és színes a design, ha a kutya se olvassa, na az bizony baj. A keresők, és a Google mért lenne más, nyilván hasonló elven juttatják "célba" a weboldalakat: kinek szántad? Számtalan tulajdonos és "zseb webmester" halvány lila segédfogalommal se rendelkezik arról, mekkora fegyver a title, azaz a cím az optimalizálásban. De hol is található ez? Amikor a böngészőt megnyitjuk, a böngésző fülben egy hosszabb rövidebb szöveg jelenik meg, ez az úgynevezett title-tag. Vagy egyszerűen címsor.
Hogyan kell és érdemes ezt jól kitölteni? Részletekért klikk ide!

2010. április 8., csütörtök

Domain után-hogyan tovább?-Page Rank

Megtárgyaltuk, hogy a domain választás az egyáltalán nem mindegy. De elegendő-e erre figyelni?
Nem! Népszerű városi legendák keringenek arról, mi az igazi értékmérő a keresők szemében. A legnépszerűbb ilyen objektív mértékegység az ún. Page Rank. Ez az a kis dobozban elhelyezett szám és egyenes amit oly sok honlapon látunk. Mit mutat? A Google egy 0-10-es skálán értékeli a honlapokat, általában negyedéves frissítési periódusokban. A Page Rank nem más, mint a fokmérő ezen a skálán,mennyire ítéli fontosnak a honlapunkat, tartalom, kapcsolatok és egyéb tények szempontjából. 0-2-ig viszonylag egyszerű helyezést elérni, ám körülbelül ennyit is ér. 3-6-ig már komoly munka, de azok a weboldalak lényegesen jobban is teljesítenek. 6 fölött még nem sikerült honlapot látnom, hacsak nem valami világmárkáról volt szó. Tehát a feladat adott, nézzük meg hogy állunk és pozicionáljunk. Hogy milyen jelentőséggel bír, erre még visszatérünk